Skip to content

SVB en gezamenlijke huishouding

4 december 2012

P.S, De opdracht :herschrijf onze standaardcorrespondentie tot heldere, vriendelijke brieven met een projectteam van 20 (sic ! ) krachten  heeft kennelijk ook niet tot het gewenste resultaat geleid : http://www.sabelcommunicatie.nl/case-svb-standaardbrieven

 Sociale Verzekeringsbank

Postbus 1100

Amstelveen

Betreft: klacht brief d.d. .. december 2012

Driebergen,  4 december 2012

Mijne dames, heren,

Hierbij bevestig de ontvangst van uw dreigbrief  gedagtekend .. december 2012, waarvan een kopie is bijgesloten.. Allereerst moet het mij van hart dat de stijl, strekking en toonzetting van uw brief mij als “klant” geenszins aanstaat. Na de jarenlange framing van de overheid dat zij zich graag ziet als een op de cliënt gerichte marktorganisatie toont uw brief aan dat de overheid gewoon een bromsnor is gebleven. Sterker nog dat de wind van Teeven en Opstelten nu ook bij de SVB aan het opsteken is.

Met klem wil ik u erop wijzen dat mijn echtgenote en ik  sinds 1985 geregistreerd staan als gehuwd en dat wij nog steeds samenwonen, zoals ook blijkt uit de AOW-uitkering die ik van uw organisatie maandelijks ontvang. Dat ik dus een belangrijke wijziging aan u zou moeten doorgeven  als ik “ een gezamenlijke huishouding ga voeren”, moet dus berusten op een administratieve blunder uwerzijds. Het minste wat ik toch van uw organisatie mag verwachten is dat u uw gegevens synchroniseert en valideert met de gegevens uit deGemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens, GBA. Mocht ik immers nòg een gezamenlijke huishouding gaan voeren, dan maak ik mij schuldig aan overtreding van artikel 237 lid 1 Wetboek van Strafrecht.[1] Het verwondert mij dat u mij hiervoor niet gewaarschuwd heeft, terwijl hierop toch een gevangenisstraf van vier jaar op schijnt te kunnen staan. Daarbij is die lullige boete die u kunt opleggen toch maar een schijntje.

Wat ik ook van uw organisatie mag verwachten is dat u mailingen toestuurt nadat u selecties heeft laten uitvoeren om onnodige portokosten en administratiekosten te voorkomen. Kennelijk is uw administratieve  en IT-organisatie daartoe niet in staat en ontbreekt daartoe ook de nodige denkkracht. Dit staat dan los van de doelmatigheid van deze hele actie die ook nog klauwen geld aan media-kosten en de nodige irritatie met zich meebrengt.

Het wordt dan ook hoog tijd dat uw overbodige en incompetente organisatie wordt opgedoekt en dat de verzorging van de AOW- en kinderbijslaguitkering gewoon via de belastingdienst gaat plaats vinden.

Hoogachtend,

C. Mol

Bijlage: uw brief dd .. december 2012

————————-

[1] Artikel 237 WvS

1. Met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie wordt gestraft:

  1. 1 hij die opzettelijk een dubbel huwelijk aangaat;
  2. 2 hij die een huwelijk aangaat, wetende dat de wederpartij daardoor een dubbel huwelijk aangaat.

top

bottom

________________

From → 2. Archief

Geef een reactie

Geef een reactie

